ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.rendeles.mjksz.hu - hatályos ettől a naptól: 2024-07-16
Preambulum
Üdvözöljük Ügyfélportálunkon!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, az Ügyfélportál használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Szövetség) adatai
Név: Magyar Juh- és Kecsketenyésztő Szövetség
Székhely: 1134 Budapest, Lőportár utca 16.
Levelezési cím: 1242 Budapest, Pf. 365
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék
Cégjegyzékszám: 01-02-0003637
Adószám: 19665827-2-41
Képviselő: Hajduk Péter
Telefonszám: +36 1 412 5030
E-mail: iroda@mjksz.hu
Honlap: www.mjksz.hu
Ügyfélportál: www.rendeles.mjksz.hu
Bankszámlaszám: 11702036-20549033-00000000
Tárhelyszolgáltató adatai
Név:Number Garner Kft.
Székhely:2086 Tinnye, Könyves Kálmán u. 11.
Elérhetőség:support@salesng.com
Weboldal:www.salesng.com
Fogalmak
Áru: ingó dolog, ideértve a juh és/vagy kecske egyedek egyedi jelölésére alkalmazható, a Juh- és Kecske ENAR rendeletben előírtaknak megfelelő jelölő eszközöket és dokumentumokat is
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Funkcionalitás: az áru azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: a termék előállítója
Honlap: a jelen weboldal/Ügyfélportál, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között az Ügyfélportál és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a webshop kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt áru és a digitális elemeket tartalmazó áru
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a
webshopon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák az 5%, 18 vagy 27%-os ÁFÁ-t. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
· 0 Ft-os ár,
· kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
· Magyar Juh- és Kecsketenyésztő Szövetség székhelye: 1134 Budapest, Lőportár utca 16.
o Székhely nyitvatartási ideje: H-Cs.: 9:00 – 15:00, P.: 9:00 - 13:00
· Telefon: +36 1 412 5030
· E-mail: iroda@mjksz.hu
Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó székhelyén elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Szövetséggel a panaszát, amely a Szövetségnek, illetve a Szövetség érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a Szövetség köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szövetség a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Szövetség - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szövetség indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szövetség köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
A Szövetség a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szövetség köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szövetség a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és várVármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím 1138 Budapest, Váci út 172 - 176.
E-mail: hivatal@bfkh.gov.hu
Telefon:(1) 328-5862
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó a Szövetséggel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Szövetséget a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Szövetségünk igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
Ennek keretében fennáll a Szövetségnek a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a Szövetség székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szövetség együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a Szövetség jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szövetség kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szövetség írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya
Vármegyei Békéltető Testület |
Bács-Kiskun
Vármegyei Békéltető Testület |
Békés
Vármegyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület |
Budapesti
Békéltető Testület |
Csongrád-Csanád
Vármegyei Békéltető Testület |
Fejér
Vármegyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron
Vármegyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar
Vármegyei Békéltető Testület |
Heves
Vármegyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok
Vármegyei Békéltető Testület |
Komárom-Esztergom
Vármegyei Békéltető Testület |
Nógrád
Vármegyei Békéltető Testület |
Pest
Vármegyei Békéltető Testület |
Somogy
Vármegyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Vármegyei Békéltető Testület |
Tolna
Vármegyei Békéltető Testület |
Vas
Vármegyei Békéltető Testület |
Veszprém
Vármegyei Békéltető Testület |
Zala
Vármegyei Békéltető Testület |
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt
termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz
fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal/webshop szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Magyar Juh- és Kecsketenyésztő Szövetség
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A webshopban megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A Webshopban a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt ada tok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti a Vásárló az Eladó felé.
A honlap használata
A vásárlás regisztrációhoz kötött. A regisztrációt egyszer kell elvégezni.
Az Ügyfélportál Felhasználónév és Jelszó megadásával érhető el. Ezeket az adatokat a regisztráció során Ön állítja elő. Az adatok harmadik fél számára nem adható ki!
A Termék kiválasztása
Az Ügyfélportálon Ön a keresőben a teljes kínálatban kereshet vagy a termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékeket. Minden terméket fotóval jelenítünk meg a fotóra kattintva előugrik a termék adatlapja ahol a termék megnevezését, kiszerelését, árát és ismertetőjét találhatja. Önnek vásárlás esetén az Ügyfélportálon a termék alatt szereplő árat kell megfizetnie.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú -terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Megszakított vásárlás esetén a kosárban elhelyezett termékek elmentődnek, ha későbbi időpontban folytatja megkezdett vásárlását a termékeket megtalálja a kosárban. A kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Megrendel" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatók, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetők, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel és a termék a kosarába kerül.
Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Kosár” gombra!
A Kosár megtekintése
A webshop használata során a webshop tetején jobb oldalon
található „Kosár” ikonra kattintva előjön a Kosár, ahol ellenőrizh
eti a kosár
tartalmát, itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a
Kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer megjeleníti
az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a
kosárba tett termékek árát is és az Ön által fizetendő teljes végösszeget.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a Kosárba helyezni, ellenőrizze
a Vevő adatokat!
Vevő adatok ellenőrzése
Ezen az oldalon ellenőrizze a Vevő adatokban, hogy helyes Számlázási címre és Szállítási címre adja e le a megrendelését!
Üzenet hozzáadása a rendeléshez
Az „Üzenet a rendeléshez” szövegdobozban Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.
A rendelés áttekintése, véglegesítése
A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a Kosárban a „Kuka” gombra kattintva törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat.
Ha befejezte vásárlását az oldalon található a „Szállítás” menü ahol Ön kiválaszthatja a felkínált szállítási napok közül az Önnek legmegfelelőbb időpontot. Az időpont kiválasztása után nem maradt más teendője a rendelés véglegesítése
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, beállította a szállítási napot úgy a „Megrendel” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. Az Ügyfélportálon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendel” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás).
Fizetési módok
A webshopban leadott rendelések kiegyenlítésének módja megegyezik a képviselők által felvett rendelések kiegyenlítésévél! Ha a korábban készpénzzel történt a rendelés kiegyenlítése, akkor a webshopban leadott rendelés esetén is készpénzben kell kiegyenlíteni. Az átutalásos Vevőkre hasonló szabályok vonatkoznak!
Készpénzes fizetés
Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás díját kiszállító kollégánknál az aruátvétel után készpénzben fizetni.
Átutalásos fizetés
Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás díját a kiszállítás után átutalással rendezni. Ehhez külön szállítási és együttműködési szerződés kötése szükséges!
Külföldre történő értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vevő tagállami szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval.
Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vevő tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vevőt ezekről a követelményekről.
Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF sz erint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
Az Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén a Vevő a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Az Eladó a Termék átadása érdekében a magyar Vevőket megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is.
Eladói garancia vállalás:
Szállító visszavásárlási garanciát vállal az általa szállított kizárólag ,,napi áru” termékekre (a szezonális húsvéti, karácsonyi termékekre nem vonatkozik!), amennyiben azok min. 60 nap minőség megőrzési határidővel rendelkeznek, továbbértékesíthető (sértetlen gyári kínáló) állapotban vannak és a szállításuk óta eltelt idő nem haladja meg a 60 napot! Megrendelő ezen igényét kizárólag írásban (e-mail) köteles jelezni szállító felé!